winieta_zlota_z_dopiskiem_wiekszym-emagazyn.svgKP_New_Logo_pelne_biel.svg
more_6015685.svg
E-MAGAZYN PRACOWNIKÓW KOMPANII PIWOWARSKIEJ NR 3/2025
© 2025 Kompania Piwowarska
Arrivederci estate! Włoskie lato z Peroni Nastro Azzurro
portfolio.png
Arrivederci estate! Włoskie lato z Peroni Nastro Azzurro
portfolio.png
header---1440x380px.jpg
peroni.jpg
Zespół marki Peroni
Tego lata Peroni Nastro Azzurro z rozmachem zaznaczyło swoją obecność w Polsce, łącząc muzykę, sztukę, styl i wyjątkowe aktywacje w jedno spójne doświadczenie.
Ciao Peroni, Ciao ZORZA! Jednym z najważniejszych punktów tegorocznych działań była obecność na festiwalu ZORZA – autorskim projekcie Dawida Podsiadły, który przyciągnął aż 300 tysięcy uczestników. Jako partner wydarzenia Peroni stworzyło festiwalową przestrzeń, w której spotkały się spontaniczność i radość wspólnego celebrowania muzyki.
W ramach współpracy z ZORZĄ marka przygotowała aktywację z influencerami, w której udział wzięli Lara Gessler, Volodymyr Testardi, Throwback Pasta, Kinga Plewicka, Justyna Łabuda oraz Gosia Mordarska. Każdy z twórców na swoich kanałach pokazywał, jak wygląda prawdziwe la dolce vita z Peroni w dłoni. Innowacyjnym elementem była również akcja z QR kodami na festiwalowych kubkach Peroni. Po ich zeskanowaniu uczestnicy mogli odebrać darmowe piwo w Żabce lub wybranych restauracjach. W inicjatywie wzięło udział aż 10 tysięcy osób, a sam kubek stał się najczęściej fotografowanym elementem całego festiwalu. O partnerstwie Peroni z ZORZĄ napisał również prestiżowy Vogue.
Zaangażowanie marki podczas festiwalu przełożyło się na imponujące liczby. Peroni dotarło do 250 tysięcy dorosłych konsumentów obecnych na ZORZY, 200 tysięcy osób spróbowało piwa Peroni podczas wydarzenia, a kampania influencerska wygenerowała zasięg na poziomie 3 milionów użytkowników.
Włoski styl na ulicach i w sprzedaży Lato z Peroni to także widoczna obecność w przestrzeni miejskiej. Reklamy wielkoformatowe, murale i citylighty pojawiły się w pięciu największych polskich miastach oraz w nadmorskich kurortach, takich jak Jastarnia.
Silne działania towarzyszyły także punktom sprzedaży. W Żabce odbyły się dwie loterie: dla Peroni 0.0%, w której główną nagrodą był wyjazd na wyścig Formuły 1 w Monzie – z udziałem ok. 3 tys. osób, a także dla wersji alkoholowej, gdzie do wygrania były włoskie nagrody, w tym podróż do Italii – wzięło w niej udział ok. 2 tys. osób.
W Biedronce zrealizowano natomiast prestiżową loterię z nagrodą główną – samochodem Alfa Romeo Junior. W akcji uczestniczyło blisko 10 tys. osób, a jej stylowa oprawa przyciągała uwagę klientów w całym kraju.

La dolce vita na wyciągnięcie ręki
Tego lata dzięki Peroni Nastro Azzurro la dolce vita stało się dostępne dla polskich konsumentów na niespotykaną dotąd skalę. I właśnie w tym tkwi siła marki, która nie tylko gasi pragnienie, ale inspiruje do celebrowania codziennych momentów w eleganckim wydaniu. Salute!