SPIS TREŚCI
LEPSZA PRZYSZŁOŚĆ 2030
Raport ESG 2024: Lepsza przyszłość – tworzymy ją razem!
LUDZIE
Wyniki Badania Zaangażowania Pracowników 2025: dziękujemy za rekordową frekwencję!
Od pasji do dyplomu piwowara
Razem warzymy smak sukcesu – wyjątkowa kampania na Dzień Piwa i Piwowara
Dobre nawyki, które zostają na cały rok
Poznaliśmy już finalistów, wyróżnionych i zwycięzcę nagrody Grand Prix Konkursu fotograficznego 2025!
Viva Engage – miejsce, które łączy całe KP!
KP w sieci – bądź na bieżąco z naszymi kanałami!
Siła naszych zachowań – od wartości do codziennego działania
PROFIT
Branża piwowarska pod lupą
© 2025 Kompania Piwowarska
Lech i Tyskie pokazują, że można inaczej – Purposeful Events na festiwalach 2025!

FASOFF: Moda na ciążę bez alkoholu. Bo piękna ciąża to trzeźwa ciąża


Festiwale muzyczne od lat są nieodłącznym elementem sezonu letniego i co roku przyciągają miliony osób celebrujących muzykę i wakacyjną beztroskę. Są również doskonałą przestrzenią, by promować odpowiedzialne postawy – zarówno wobec alkoholu, jak i środowiska, dlatego w 2025 roku byliśmy obecni między innymi na czterech festiwalach: Pol’and’Rock Festival, Audioriver, OFF Festival oraz Tauron Nowa Muzyka.
Przeczytajcie, co nasze dwie marki - Lech i Tyskie przygotowały dla festiwalowiczów, odwiedzjących ich strefy.
Purposeful events – inkluzywne doświadczenia, odpowiedzialna konsumpcja i zrównoważony rozwój
Festiwale są doskonałą okazją do tego, aby posłuchać ulubionej muzyki i dobrze spędzić czas z przyjaciółmi. Co roku, na uczestników tych wyjątkowych imprez, czeka wiele atrakcji, również tych pozamuzycznych. Niestety, tak duże wydarzenia, gromadzące dziesiątki tysięcy uczestników idą w parze z dwoma ważnymi wyzwaniami - problemem nadmiernej konsumpcji alkoholu oraz generowaniem ogromnej ilości odpadów. Nasza firma wyszła naprzeciw tym problemom i rok temu wprowadziła nową koncepcję zaangażowania w imprezy masowe - zachęcającą do umiarkowanej i odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz troski o planetę.
W tym roku koncepcję Purposeful Evevnts zrealizowaliśmy na czterech festiwalach w Polsce: Pol’and’Rock Festival, Audioriver, OFF Festival oraz Tauron Nowa Muzyka. Efekt? Zangażowaliśmy blisko 27 tysięcy osób w edukację dotyczącą świadomego spożywania alkoholu oraz wspólnie z partnerami zebraliśmy ponad 1,5 tony puszek aluminiowych.
– Festiwale muzyczne to przestrzeń, w której w naturalny i przystępny sposób możemy poruszać ważne tematy – od odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu po troskę o środowisko. W ramach przyjętej w zeszłym roku strategii sponsoringowej rozszerzyliśmy listę naszych priorytetów na tego typu wydarzeniach. Poza sprzedażą piwa i promocją marki, chcemy aktywnie tworzyć pozytywną, inkluzywną atmosferę oraz działać na rzecz dobra planety. W tym roku kontynuujemy te założenia, łącząc promocję świadomego i umiarkowanego spożycia alkoholu z edukacją ekologiczną – m.in. tłumacząc, dlaczego puszek nie należy zgniatać przed wyrzuceniem. Dzięki temu nie tylko wspieramy uczestników w podejmowaniu świadomych decyzji, ale także przygotowujemy ich na zmiany, takie jak nadchodzący system kaucyjny. Naszym celem jest tworzenie wartości dodanej – dla ludzi, organizatorów i planety – tak aby festiwalowe doświadczenia były nie tylko pełne dobrej zabawy, ale też odpowiedzialne i zrównoważone. – Małgorzata Walędzińska-Półtorak, menedżer ds. programów zrównoważonego rozwoju.
Lech w rytmie festiwali
Tauron Nowa Muzyka, Audioriver oraz OFF Festival – to na tych festiwalach mogliście spotkać markę Lech, która dla każdego wydarzenia wprowadziła unikalny wzór puszki. Co jeszcze przygotował Lech dla tegorocznych festiwalowiczów? Podobnie, jak w ubiegłym roku Lech skupił się nie tylko na budowaniu swojej widoczności, ale również na pozytywnych doświadczeniach uczestników. Wchodząc na teren aktywacji, natrafiali oni na charakterystyczną „gablotę z ogłoszeniami” – punkt wprowadzający w klimat miejsca i przedstawiający jego zasady funkcjonowania, w tym zasady NoLo (no alcohol & low alcohol), które pomagają cieszyć się dłużej i zachować pozytywne wspomnienia z imprezy. Dalej czekała na nich m.in. oldschoolowa budka telefoniczna, w której zamiast telefonu był alkomat, z którego skorzystano łącznie aż 6750 razy. Ponadto, w strefie Lecha festiwalowicze mogli personalizować swoje ubrania, zadbać o fryzurę, zrobić makijaż, czy wykonać zmywalny tatuaż nawiązujący do hasła NoLo.
A co zrobił Lech w trosce o środowisko? Lany Lech był serwowany wyłącznie w kaucjonowanych kubkach wielorazowego użytku, a w strefie marki znalazły się także specjalne pojemniki przeznaczone na puszki aluminiowe w ramach współpracy Lecha z programem „Każda puszka cenna”. Z myślą o wygodzie imprezowiczów po terenie strefy chodziły osoby ze specjalnymi plecakami oznaczonymi hasłem „Wyluzuj, nie zgniataj”, do których można było wyrzucać puszki. To ważne przypomnienie, bo we wdrażanym w Polsce systemie kaucyjnym będzie można oddawać tylko niezgniecione opakowania. Łącznie na 3 festiwalach, gdzie był obecny Lech, zebraliśmy ok. 73 kg aluminium.
Tyskie, po 17 latach, wróciło na Pol'and'Rock Festival!
17 lat – tak długo marka Tyskie nie była obecna na Najpiękniejszym Festiwalu Świata. Ale wróciła! I to z przytupem! Tyskie jako z jeden z głównych sponsorów Pol’and’Rock Festival przygotowało aż dwie strefy dostępne dla festiwalowiczów, gdzie mogli oni skorzystali z takich atrakcji jak możliwość personalizacji puszki Pol’and’Rock x Tyskie, chillz zone czy fotobudka. Strefa Tyskie i Strefa Tyskie Zero codziennie przyciągały wielu odwiedzających. Strefa Tyskie wieczorami zmieniała się w parkiet, na którym każdego dnia kilka tysięcy osób tańczyło do DJ-skich setów, inspirowanych aż czterema dekadami muzyki, a strefa Tyskie Zero stworzona była głównie z myślą o kierowcach, których na Pol’and’Rock jest naprawdę wielu. Każdy mógł tu sprawdzić swoją trzeźwość, skorzystać z symulatora jazdy VR i refleksomierza, a nawet wymienić koło, jak w pit stopie. Łącznie, dzięki marce Tyskie, na Pol’and’Rock Festival wykonano aż 6200 pomiarów alkomatem, w trzech różnych punktach, otwartych przez cztery dni. W ten sposób marka Tyskie udowodniła, że dobra zabawa nie musi oznaczać kompromisów. Ponadto, na terenie festiwalu marka Tyskie przeprowadziła proekologiczną akcję “Nie gnieć się i bądź na TY”, w ramach której zebraliśmy aż 1500 kg puszek. Każda osoba, która przyniosła do specjalnego puszkomatu 6 niezgniecionych pustych puszek, otrzymała nagrody od marki Tyskie.
Powrót marki Tyskie na Pol’and’Rock Festival przeszedł nasze oczekiwania. Codziennie tysiące ludzi – z różnych pokoleń - odwiedzało strefę Tyskie i strefę Tyskie Zero, chętnie korzystając z przygotowanych przez nas aktywności. Wspaniale było zobaczyć na własne oczy, jak idea marki czyli bycie na TY między pokoleniami, urzeczywistnia się na kultowym festiwalu. To dla nas ważny krok we wzmacnianiu charakteru marki Tyskie, zgodnie z jej wartościami, i zbliżania jej do ludzi. Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili strefy Tyskie, jesteśmy na TY! – Wojciech Szerszeń, brand manager Tyskie.
