SPIS TREŚCI
LEPSZA PRZYSZŁOŚĆ 2030
Raport ESG 2024: Lepsza przyszłość – tworzymy ją razem!
LUDZIE
Wyniki Badania Zaangażowania Pracowników 2025: dziękujemy za rekordową frekwencję!
Od pasji do dyplomu piwowara
Razem warzymy smak sukcesu – wyjątkowa kampania na Dzień Piwa i Piwowara
Dobre nawyki, które zostają na cały rok
Poznaliśmy już finalistów, wyróżnionych i zwycięzcę nagrody Grand Prix Konkursu fotograficznego 2025!
Viva Engage – miejsce, które łączy całe KP!
KP w sieci – bądź na bieżąco z naszymi kanałami!
Siła naszych zachowań – od wartości do codziennego działania
PROFIT
Branża piwowarska pod lupą
© 2025 Kompania Piwowarska
Żubr wspiera zagrożone gatunki i „mordka się cieszy” – milion złotych od Funduszu Żubra na ratunek przyrodzie



Zespół Marki Żubr
Marka Żubr po raz siódmy wystartowała z kampanią wspierającą zagrożone gatunki zwierząt, przekazując milion złotych na ich ochronę. Tegoroczne hasło brzmi: „Żubr wspiera zagrożone gatunki i mordka się cieszy”, a głównym bohaterem został bóbr – niedoceniany inżynier przyrody.
Zgodnie z tradycją kampanii Żubr ustępuje miejsca na puszkach i butelkach, oddając przestrzeń tym, którzy naprawdę jej potrzebują – zagrożonym gatunkom. Tym razem do ich grona dołączył bóbr – zwierzę, którego działania siedliskotwórcze sprawiają, że zalicza się go do tzw. gatunków kluczowych, warunkujących istnienie innych organizmów i niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania całego ekosystemu.
– „Marka Żubr od lat wspiera działania, które realnie wpływają na ochronę zagrożonych gatunków oraz cennych przyrodniczo obszarów Polski. Bóbr, choć często postrzegany jako szkodnik, w rzeczywistości jest zwierzęciem niezwykle istotnym dla naszego środowiska. Tegoroczna kampania to przypomnienie, że wsparcie zagrożonych gatunków zwierząt może wywołać uśmiech. I to nie tylko na mordce bobra” – mówi Jacek Grabarczyk, Brand Director marki Żubr.
Jednym z głównych celów kampanii jest pokazanie bobra jako kluczowego sojusznika przyrody. Bobry wspierają retencję wody, tworzą siedliska dla wielu gatunków i zwiększają odporność ekosystemów na zmiany klimatyczne. W kampanii podkreślamy te aspekty, edukując i angażując odbiorców w charakterystyczny dla marki sposób – z lekkością i humorem.
W ramach działań przygotowano cztery spoty telewizyjne oraz materiały digital i BTL, w których główną rolę odgrywają zagrożone gatunki – bóbr, ryś, wilk i niedźwiedź. Wiodącym elementem kampanii pozostaje spot z bobrem, który z radością reaguje na pojawienie się Żubra – opiekuna puszczy i sprzymierzeńca zwierząt.
W tym roku kampania zyskała także dodatkowy, humorystyczny wymiar – marka Żubr nawiązała współpracę z Piotrem Szumowskim i Stand-up Polska, w ramach której powstały specjalne materiały inspirowane światem puszczy i bobrów.