SPIS TREŚCI
LEPSZA PRZYSZŁOŚĆ 2030
Raport ESG 2024: Lepsza przyszłość – tworzymy ją razem!
LUDZIE
Wyniki Badania Zaangażowania Pracowników 2025: dziękujemy za rekordową frekwencję!
Od pasji do dyplomu piwowara
Razem warzymy smak sukcesu – wyjątkowa kampania na Dzień Piwa i Piwowara
Dobre nawyki, które zostają na cały rok
Poznaliśmy już finalistów, wyróżnionych i zwycięzcę nagrody Grand Prix Konkursu fotograficznego 2025!
Viva Engage – miejsce, które łączy całe KP!
KP w sieci – bądź na bieżąco z naszymi kanałami!
Siła naszych zachowań – od wartości do codziennego działania
PROFIT
Branża piwowarska pod lupą
© 2025 Kompania Piwowarska

Zespół Komunikacji Wewnętrznej
Jeszcze niedawno piwo bezalkoholowe było jedynie niszowym produktem na sklepowych półkach. Dziś to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku napojów w Polsce, który zyskuje coraz większe uznanie konsumentów i staje się naturalnym wyborem w codziennych sytuacjach.
Kompania Piwowarska od lat wyznacza kierunek rozwoju rynku piw bezalkoholowych w Polsce. Już w 2006 roku wprowadziliśmy Lecha Free – nasze pierwsze piwo 0,0%, które przyczyniło się do rozwoju całej kategorii. Dzięki temu możemy dzisiaj aktywnie odpowiadać na potrzeby osób szukających smaku piwa bez kompromisów, wpisując się w trend „NoLo”, który zdobywa coraz większą popularność.
Moda, która ma sens
Z roku na rok coraz więcej osób sięga po piwa bezalkoholowe. W 2024 r. już 28% Polaków wybierało je przynajmniej raz na trzy miesiące. To nie chwilowa moda, lecz efekt zmiany stylu życia. „Zerówki” towarzyszą nam podczas spotkań z przyjaciółmi, po treningu, w pracy czy w podróży — wszędzie tam, gdzie liczy się smak i orzeźwienie, ale bez alkoholu. Chcemy cieszyć się piwem, ale bez konsekwencji, jakie niesie jego procentowa wersja. Trend ten wpisuje się także w szersze zjawisko better-for-you — poszukiwanie produktów lżejszych, zdrowszych i mniej obciążających organizm. Dlatego coraz lepiej radzą sobie warianty light, fit, a także innowacyjne produkty funkcjonalne, np. nawadniające.
Wśród najczęstszych motywów sięgania po piwa bezalkoholowe wymienia się:
- dobry smak, zbliżony do piw alkoholowych,
- chęć orzeźwienia bez ilości cukru, jaką znajdujemy w słodkich napojach,
- większa naturalność piw bezalkoholowych w porównaniu z większością napojów,
- dodatkowe benefity – nawodnienie, energia czy mniejsza ilość cukru (wersje fit, hydrate).
Stawiamy na odpowiedzialność
Jako lider z 35,8% udziałem w rynku w 2024 roku czujemy odpowiedzialność, by wyznaczać standardy w tej kategorii — zarówno w jakości produktów, jak i w promowaniu świadomych wyborów. Zachęcamy do wyboru piw bezalkoholowych jako alternatywy dla kierowców oraz dla tych, którzy chcą unikać konsumpcji alkoholu. W 2024 roku zwiększyliśmy udział piw bezalkoholowych w naszym portfolio do 7,7%, poszerzając naszą ofertę o 2 nowe piwa tego typu. Planujemy dalszy rozwój kategorii i dążymy do tego, by do 2030 roku piwa bezalkoholowe i niskoalkoholowe (do 3,5% alkoholu) stanowiły 15% naszej oferty. Obecnie oferujemy 15 rodzajów piw bezalkoholowych w naszym portfolio. Taki kierunek jest naszą odpowiedzią na zmiany w sposobie konsumpcji oraz wyrazem świadomości i odpowiedzialności za zdrowie oraz bezpieczeństwo konsumentów.
Nasze podejście do piw bezalkoholowych
W Kompanii Piwowarskiej wierzymy, że piwo — niezależnie od tego, czy zawiera alkohol, czy nie — jest produktem przeznaczonym wyłącznie dla dorosłych. Dlatego nie rekomendujemy sprzedaży piw bezalkoholowych osobom poniżej 18. roku życia. To dla nas kwestia odpowiedzialności oraz szacunku wobec konsumentów.
W naszych działaniach reklamowych i sprzedażowych nigdy nie sugerujemy, że piwa bezalkoholowe są kierowane do osób niepełnoletnich. Jasno komunikujemy to także naszym partnerom handlowym, ponieważ odpowiedzialna sprzedaż zaczyna się od wspólnych wartości.
Wierzymy, że fundamentem odpowiedzialnej sprzedaży są jasne zasady i konsekwentne ich przestrzeganie — niezależnie od tego, czy dotyczy to piwa z alkoholem, czy bez.

